Den här boken handlar om små barn med autism - barn som har för få socialt kommunikativa färdigheter och som ofta fastnar i en utforskande repetitiv lek. Detta leder till att viktiga tillfällen för utveckling och lärande går förlorade. Genom att anpassa undervisningen kan meningsfulla tillfällen för samspel, kommunikation och lek skapas.
I bokens första del beskrivs vad autism är, vilka tidiga tecken som kan uppmärksammas och vad som kännetecknar lärandet hos barn med autism. Den andra delen introducerar en modell som syftar till att skapa förutsättningar till utveckling och lärande. Modellen beskriver hur en ”byggställning” kan utformas - hur förskolans vardag kan användas för att skapa en lärmiljö där barnet ges möjlighet utveckla olika färdigheter.
Boken vänder sig i första hand till pedagoger och annan personal i förskolan, men är även användbar för föräldrar, blivande förskollärare och andra yrkesverksamma som möter barn med autism.
ArbetstitelBarn med autism i förskolan - Skapa möjligheter för lek, samspel och kommunikation
Standardpris499.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor150
Publiceringsdatum2026-03-13 00:00:00
FörfattarePetra Linnsand
Kort BeskrivningDen här boken handlar om små barn med autism - barn som har för få socialt kommunikativa färdigheter och som ofta fastnar i en utforskande repetitiv lek. Detta leder till att viktiga tillfällen för utveckling och lärande går förlorade. Genom att anpassa undervisningen kan meningsfulla tillfällen för samspel, kommunikation och lek skapas...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode10